Til alle forældre og frivillige i EIF-fodbold

Nu begynder det at haste!

Kronborg Cup 2016 afvikles i år i dagene 5.-7. august. Stævnet i 2015 blev det hidtil største og meget tyder på vi vokser yderligere i 2016. I år er Kvistgård IF og FCH kommet med i arrangørkredsen, der nu tæller syv klubber i Helsingør Kommune.

For EIF var 2015 også et rigtig fint år. Det var mange frivillige der gav en hånd med (tak for det igen!) og økonomien hang fint sammen med det største overskud til klubben hidtil. Det er penge der falder på et tørt sted og finder anvendelse i klubbens arbejde og mange aktiviteter.

Hvis vi skal gentage den succes er vi nødt til at bede om jeres hjælp igen. Dette er nyhedsbrev nr. 2. første nyhedsbrev gav tilsagn om hjælp fra en (én, 1, uno) person. Det er ikke helt nok. Uden at gå i detaljer er der bare i indkvarteringsdelen behov for et sted mellem 70 og 80 hjælpere, der afsætter nogle timer til at hjælpe. Så, kære alle sammen. Det er nu I stepper op som det hedder på nydansk, viser at I godt vil og kan, og det ikke bare er tomme ord og tynde løfter!

Opgaverne i 2016 kan deles på følgende områder:

  • –  Åbningsarrangement på Kulturhavnen fredag eftermiddag. Der er brug for frivillige til opsætning/nedtagning af div boder, salg mm. Åbningsfesten er i sig selv et besøg værd, især for de deltagende hold fra EIF, som vi gerne ser møde talstærkt op på dagen.
  • –  Skoleopgaver, fredag til søndag. Der arrangeres overnatning på tre skoler i år, den ene er Mørdrupskolen, hvor EIF og FCH står for den praktiske afvikling. Vi har brug for receptionister, maduddelere og vagter – der er rigeligt med opgaver fra fredag efter- middag til søndag middag. Hovedopgaverne ligger i forbindelse med madudlevering fredag/lørdag aften og lørdag/søndag morgen.
  • –  Stævneafvikling lørdag og søndag Under selve stævnet, lørdag og søndag er der som altid brug for mange frivillige på stadion. Du kan afprøve din indre kok, vise hvordan venlig

ekspedition og salg udføres i praksis, få afløb for dine skjulte dommertalenter, være greenkeeper eller lege P-vagt et par timer. Der er masser af spændende opgaver.

Fælles for alle opgaver, og et gennemgående træk ved Kronborg Cup er, at det ikke bliver en succes hvis vi ikke har det nødvendige antal frivillige. Derfor denne anden og nu mere indtrængende henstilling om assistance. Det plejer som regel at gå, ja jo – men ikke uden en del hovedbrud og sidste øjebliks panik redninger. Derfor må du gerne række en hjælpende hånd ud allerede nu og melde dig til på nedenstående kontaktnumre. Jo før jo bedre – så får du også mulighed for selv at vælge dine opgaver. Og du sparer arrangørgruppen for en stribe nervesammenbrud hen over sommeren. Det har også en slags værdi.

I forhold til det praktiske:

Afsæt tid fredag eftermiddag til at hjælpe jeres hold med til åbningseventet på Kulturhavnen. Det vil være rigtig godt hvis der er mange deltagende EIF spillere ved indmarchen gennem byen. Det hele slutter af med en Wild $mith koncert på Kulturhavnen – uden at være helt hjemme i deres set-liste burde det alene være turen værd for de fleste af ungdomsspillerne

Alle hjælpetiltag har værdi og bliver værdsat. Det kan godt være du misser en enkelt af dit barns fodboldkampe i den forbindelse – men du rækker klubben en stor hånd med din hjælp – og der er helt sikkert andre kampe du når at se.

Og du behøver egentlig ikke være direkte i familien med en kronborg Cup spiller for at hjælpe med. Søskende, Bedsteforældre, onkler og tanter er mere end velkomne i hjælpekorpset.

Håber vi ses i weekenden den 5. – 7. august.

Venlig hilsen

Kristian Antonsen EIF – KC ansvarlig

Kontakt: Mail ka@eif-fodbold.dk mobil 21 600 100

 

Følg KC 2016 på de sociale medier Instagram eller Facebook eller tilmeld dig nyhedsbrevet www.kronborgcup.dk

Pin It on Pinterest

Share This